Alina Suhita, perempuan dari trah darah biru pesantren dengan moyang pelestari ajaran Jawa, sejak remaja terikat perjodohan. Ketika hari pernikahan tiba, Gus Birru suaminya, menumpahkan kekesalah dengan tidak mau menggauli Suhita. Tinggal dalam satu kamar tapi tempat tidur terpisah sejak malam pertama pernikahan. Tanpa perbincangan apalagi kehangatan, namun bisa bersandiwara sebagai pasangan pe…
"Muhammad Ayyas, seorang santri salaf sedang melakukan penelitian di Rusia, sebuah negeri yang menjunjung tinggi seks bebas. Ia harus berjuang mempertahankan keimanannya. Mampukah Ayyas mempertahankan keyakinannya ketika hasrat nonik-nonik muda Moskowa yang kecantikannya tiada tara terus menggodanya?
Panalungtikan ieu didasaran ku pasualan ngeunaan citra wanoja dina novél. Nu dibahas ngeunaan opat aspék, nya éta aya citra fisik wanoja, citra psikis wanoja, citra wanoja di kulawarga jeung citra wanoja di masarakat. Métode nu digunakeun dina panalungtikan ieu nyaéta métode deskriptif nu ngagunakeun talaah studi pustaka, ngaliwatan analisis dina buku novél jeung buku-buku sumber lianna,…
Ke…ke… naon bentenna ari kawih nu disebut lagu panambih sareng nu sok dipirig ku gamelan?” cek Yati bangun panasaran. “Taya bentenna meueus-meueus acan,” walon Kang Atma, “Eta-eta keneh hakekatna mah. Bentenna ngan ukur lebah lagam ngahaleuangkeun. Ku margi lagamna lagam mamaos, tur dipirigna ku kacapi indung sareng rincik sareng suling ; sareng ku margi geus matuh sok dikantetke…
Prabu Wangisutah, roman sajarah nu ditulis dumasar kana naskah-naskah Pangéran Wangsakerta, terasna tina Wastu Kancana (Pusat Studi Sunda, 2012). Sabada mulang ka Kawali, Wastu Kancana teu puruneun gancang-gancang diistrénan jadi papayung nagri, jeneng ratu jadi prabu. Sabab nurutkeun anggapanana jadi raja Sunda téh teu gampang. Kudu tanggoh dina wates bebeneran mun hayang raharja sapangeus…
erita pantun dipercaya merupakan cerita yang bersifat mistikal, ritual, dan sakral. Cerita pantun memiliki struktur dasar yang hakikatnya menggambarkan perjalanan spiritual seorang pahlawan budaya masyarakat Sunda lama. Begitu pula dengan Ciung Wanara. Menyusun kembali cerita Ciung Wanara untuk seni pertunjukan adalah obsesi dan kecintaan terhadap seni budaya Sunda. Di dalamnya, terkandung n…
Dina carpon carpon nu dikumpulkeun dina ieu buku Iskandarwassid hade pisan ngagambarkeun kahirupan rayat leutik nyanghareupan rupa rupa kajadian dina hirup kumbuh bari jeung henteu manggapulia Iswas minangka sastrawan henteu ngan cukup ku neuleuman hirup fisik Si Leutik sapopoena tapi oge ngagambarkeun alam batinna Bahan carita pikeun carpon carponna mangrupa kajadian sapopoe di masarakat kaaya…
Geus dina sajak sajakna anu munggaran Etti nembongkeun dirina minangka hiji panyajak anu sawawa boh dina pilihan ungkarana boh dina sikep dirina Dina sajak sajak Etti kalimah kalimah basajan jiga anu sacara otomatis jadi metafora anu mere harti rangkepan nu nyababkeun sajakna winangun ku lapisan lapisan makna anu dina waktu maca munggaran mah tacan kakobet Etti ngamangpaatkeun anasir anasir pui…
Dayat jeung Duduy dua sobat nu ninggalkeun sakola alatan hayang bebela ka lemah cai Dina napas panungtungan Duduy mere amanat ka sobatna sarta omat omatan sangkan Dayat sanggup nepikeun eta amanat Lian ti Amanat dina Napas Panungtungan aya deui cariDayat jeung Duduy dua sobat nu ninggalkeun sakola alatan hayang bebela ka lemah cai Dina napas panungtungan Duduy mere amanat ka sobatna sarta omat …
Dina carita carita tareh Ki Umbara kayakinan tau hid jeung kaihlas dina enggoning nyiar rido Allah teh jadi karasa kongkrit ku sabab dumasar kana kanyataan sajarah lain ngan wungkul hasil ima ji nasi pangarangna Ku metik carita tina tareh Ki Umbara mere conto nyata ngeunaan praktek tau hid jeung neangan rido Allah anu didadasaran ku kaihlas dina enggoning nyanghareupan jeung narima kadar anu tu…